SP weer op de bres voor voedselbank

24 november 2013

SP weer op de bres voor voedselbank

Net als een jaar geleden heeft de SP West Maas en Waal een inzamelingsactie georganiseerd voor de voedselbank in Tiel.  Vrijwilligers van de SP hebben op zaterdag 23 november bij de JUMBO in Dreumel aan winkelende klanten gevraagd om een of meerdere artikelen uit hun boodschappenkar te geven aan de voedselbank. Dit leverde een geweldig aantal van 9 volle karren op die tot de rand toe gevuld waren.  De SP bedankt de winkelende klanten voor hun gulle gaven en de JUMBO voor de gastvrijheid op het parkeerterrein.

Helaas wordt er door inwoners uit West Maas en Waal een steeds groter beroep gedaan op de voedselbank in Tiel. Bijna 25% van de cliënten die bij de voedselbank komen, komt uit West Maas en Waal en een deel uit Druten. De afstand is hierbij een probleem. Veel mensen die recht hebben op hulp krijgen die niet omdat ze niet naar Tiel kunnen reizen.

De SP West Maas en Waal vindt dat er ook in onze gemeente een uitdeelpunt moet komen, zodat mensen die er recht op hebben hier hun pakket kunnen afhalen. Wij hebben hiertoe een verzoek ingediend bij de stichting Meerwaarde Maas en Waal.

Om dit uitdeelpunt te realiseren is het volgende nodig:

1. een koelwagen die één keer per week (vrijdag) de pakketten van Tiel naar West Maas en Waal brengt.

2. een verdeelpunt (niet in een woonwijk i.v.m. privacy van de cliënten) om de pakketten te kunnen ophalen.

3. vrijwilligers die op vrijdag de pakketten willen ophalen in Tiel en/of uitdelen op het verdeelpunt (in bijvoorbeeld Beneden Leeuwen).

Op 7 december volgt er weer een inzamelingsactie. Deze keer staan onze vrijwilligers bij de ALDI in Beneden Leeuwen.  Wilt u mensen die gebruikt maken van de voedselbank een goede kerst bezorgen? Kom dan langs en draag uw steentje bij.