Veel steun voor actie tegen sluiting verzorgingshuizen

3 mei 2014

Veel steun voor actie tegen sluiting verzorgingshuizen

De SP verzet zich tegen de plannen van het kabinet om van de 1300 verzorgingshuizen in Nederland er 800 te sluiten. “Hierdoor moeten ouderen gedwongen verhuizen en komen mensen die een plaats nodig hebben het verzorgingshuis niet meer in terwijl zij die zorg gewoon nodig hebben. Ook in West Maas en Waal staan al kamers leeg. Dit is een teken aan de wand. Ouderen die hun hele leven hard gewerkt hebben, worden gewoon aan de kant gezet. Dat willen we niet accepteren. Onze ouderen verdienen beter. Bovendien verliezen heel veel zorgmedewerkers hierdoor hun baan, terwijl de vraag naar zorg alleen maar toeneemt.

Om een signaal af te geven naar de regering heeft de SP West Maas en Waal inwoners gevraagd een ansichtkaart te ondertekenen met de leus: verplicht verhuizen-ik dacht het niet! De steun voor deze actie was erg groot. Binnen 1 week waren alle 250 ansichtkaarten getekend. De SP West Maas en Waal zorgt ervoor dat de ansichtkaarten op de goede plek terechtkomen.