Terugblik politiek café Tûttel met Emile Roemer 26 oktober 2014

13 november 2014

Terugblik politiek café Tûttel met Emile Roemer 26 oktober 2014

Het politiek café dat op 26 oktober jl. georganiseerd werd kan met een opkomst van 70 bezoekers als geslaagd worden beschouwd.

De middag startte met een interview met Joke Steigerwald van de Voedselbank Tiel en Brenda Ijzendoorn van de Weggeefwinkel te Heerewaarden en was zeer interessant. Het verhaal van de 19-jarige Brenda was indrukwekkend. Zij runt in haar eentje een Weggeefwinkel en helpt mensen in nood. Er waren ook raadsleden van andere partijen. Het is te hopen dat ze ook wat van dit verhaal opgestoken hebben. Na het spetterende optreden van Wim en Annelie en het cabaretduo 'Gemeen(d)' was het tijd voor de hoofdgast van de middag, Emile Roemer. Vóór het politiek café was hij eerst nog te gast bij het tv-programma 'Buitenhof'. Hij werd door Manon Reijnen geinterviewd over de kloof tussen arm en rijk in Nederland. Manon probeerde ook de mens achter de polticus te leren kennen, iets wat niet moeilijk is bij Emile.

De pers was ook aanwezig en het verslag is hier te lezen op Blik op Beneden Leeuwen