Actiebijeenkomst Red de Zorg 1 september

12 augustus 2015

Actiebijeenkomst Red de Zorg 1 september

Foto: SP

Op 1 september organiseren de SP en de FNV een actiebijeenkomst Red de Zorg in Wamel in het VTC. Er worden miljarden bezuinigd op onze zorg. Verzorgingshuizen moeten sluiten, thuiszorgmedewerkers worden ontslagen en voor verpleeghuizen en zorg voor psychiatrische en gehandicapte cliënten is steeds minder geld. De Volkspetitie Red de Zorg van de FNV heeft 736.759 handtekeningen opgeleverd. Maar we moeten door! Op 12 september is er een grote Red de Zorg demonstratie in Amsterdam. Het doel is om vóór Prinsjesdag zoveel druk uit te oefenen op de regering dat de bezuinigingen worden teruggedraaid. Niet alleen de bonden, FNV en CNV en de SP roepen hun leden op om aan het protest deel te nemen, maar ook bijvoorbeeld Omroep Max en de Landelijke Cliëntenraad. Veel mensen waren de afgelopen weken aanwezig  bij mobilisatie bijeenkomsten die door het hele land georganiseerd worden. Ook in Maas en Waal is er op dinsdag 1 september in het VTC in Wamel een bijeenkomst, aanvang 20.00 uur.

Met de Volkspetitie hebben we de volgende vijf eisen gesteld:

1.  Geen bezuinigingen op de zorg en ondersteuning thuis;

2.  Geld voor zorg moet aan zorg worden besteed, we stellen paal en perk aan winsten, bureaucratie en topbeloningen;

3.  Een norm voor voldoende personele bezetting in een zorginstelling, zodat cliënten altijd de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben;

4.  Werken in de zorg is een vak. Vrijwilligers en mantelzorgers zijn van enorme waarde, maar kunnen nooit professioneel zorgpersoneel vervangen;

5.  Echte banen in de zorg. Van een baan in de zorg moet je zelfstandig kunnen leven. We willen geen gedwongen zelfstandige zonder rechten zijn, of verplicht worden loon in te leveren.

Wij hebben al 736.759 handtekeningen opgehaald met de petitie Red de Zorg maar wij gaan door naar de 1000.000 handtekeningen samen met de SP en het FNV. U ziet ons binnenkort op het plein in uw dorp of in de wijk.

Iedereen die mee wil naar Amsterdam kan gratis met de bus heen en terug op 12 september. Aanmelden kan nog steeds door een mail te sturen naar willeke_herman@hotmail.com of in te schrijven op http://www.fnvvoorzorg.nl/forms/red-de-zorg-demonstratie/ Zowel leden als niet-leden kunnen gratis mee.

Op dinsdag 1 september a.s. is er een bijeenkomst in het VTC Clarissenstraat 2 te Wamel voor iedereen die zich betrokken voelt bij de zorg zoals cliënten, werkers in de zorg of mantelzorgers. Er spreken dan mensen van het FNV en de SP en u kunt uiteraard ook vragen stellen over de zorg.

De bijeenkomst begint om 20.00u met een lekker kopje koffie of thee.