Campagne 'Red de Zorg': SP in actie tijdens Dijkenloop

10 september 2015

Campagne 'Red de Zorg': SP in actie tijdens Dijkenloop

Afgelopen weekend was een sportief weekend voor de gemeente West Maas en Waal. Het weekend stond in het teken van de Dijkenloop. De SP heeft dit evenement aangegrepen om de campagne 'Red de Zorg' van het FNV onder de aandacht te brengen. En met succes!!!

Op zondagmiddag stond de SP, gewapend met drinkflesjes, t-shirts en tassen, bij de finish van de Dijkenloop, op het plein in Beneden Leeuwen. 500 flesjes water vonden gretig aftrek bij de deelnemers aan de Dijkenloop. Ook hebben we heel veel t-shirts en tassen van de 'Red de Zorg' campagne uitgedeeld.

De reacties waren erg positief. Het aanwezige ambulancepersoneel, die we natuurlijk ook rijkelijk voorzagen van flesjes, t-shirts en tassen, waren erg blij met de actie en met de SP in het algemeen. De SP steunt namelijk ook de strijd van de zorgverleners zoals het ambulancepersoneel en de politie voor een eerlijke CAO.

Binnen anderhalf uur waren we helemaal door ons actiemateriaal heen en zag je overal de flesjes, t-shirts en tassen van de 'Red de Zorg' campagne. In anderhalf uur tijd domineerde 'Red de Zorg' het straatbeeld bij de finish van de Dijkenloop.