SP plakt voor FNV-campagne 'Red de Zorg'

10 september 2015

SP plakt voor FNV-campagne 'Red de Zorg'

Foto: Jeroen Mooren / Jeroen

Op 12 september aanstaande vindt in Amsterdam de landelijke demonstratie plaats in het kader van de FNV-actie 'Red de Zorg'. De SP is de afgelopen tijd flink aan de bak geweest om deze actie bij het grote publiek onder de aandacht te brengen. Zo heeft de Volkspetitie Red de Zorg 1000 handtekeningen opgeleverd, die wij hebben opgehaald in Maas en Waal. In verschillende supermarkten en cafetaria's in Maas en Waal zijn de 'Red de Zorg'-posters en pamfletten opgehangen en verspreid.

Maar de SP zou de SP niet zijn als we de posters ook niet op straat - op de daarvoor door de gemeente aangewezen plaatsen - zouden plakken. En aldus werd dinsdag 7 september een grote emmer plaksel (met extra suiker, dan plakt het retegoed) aangemaakt en werd de plakploeg opgetrommeld. Tot ver in de avond werden alle 8 kernen van de gemeente West Maas en Waal voorzien van de 'Red de Zorg'-posters.

We hopen dat alle moeite niet voor niets is geweest en dat we op 12 september aanstaande geschiedenis zullen schrijven met de grote 'Red de Zorg' demonstratie in Amsterdam. We hopen dat we met 50.000 mensen aanwezig zullen zijn, om te protesteren tegen de afbraak van de zorg.

Het is onbegrijpelijk dat de PvdA en andere oppositiepartijen zich lenen om medewerking te verlenen aan de afbraak van de zorg.