SP vraagt opnieuw aandacht voor de veiligheid in de Zandstraat

19 november 2012

SP vraagt opnieuw aandacht voor de veiligheid in de Zandstraat

Van af de zomer van 2011 tot december 2011 deed de SP onderzoek naar de verkeerssituatie in de Zandstraat gevolgd door een handtekeningenactie. Hierbij werden 1000 handtekeningen opgehaald die in december zijn aangeboden aan de gemeenteraad en waarmee de belangrijkste conclusie van ons onderzoek nog eens werd benadrukt:

De toegankelijkheid en veiligheid van de Zandstraat schiet te kort, vooral voor de kwetsbare weggebruikers zoals kinderen, ouderen, fietsers, scootmobielers en mensen met een rolstoel of rollator.

Helaas is er een jaar nadien nog niet veel veranderd.  De SP werd benaderd door enkele inwoners van Beneden Leeuwen die dagelijks geconfronteerd worden met ronduit gevaarlijke situaties:
• Putten die ongeveer 15 cm dieper liggen waardoor rolstoelen kantelen.
• Geparkeerde auto’s, ter hoogte van het terras bij het plein, waardoor gebruik van het trottoir niet mogelijk is.
• De plaatsing van paaltjes, glasbakken en bankjes waardoor mensen met een rolstoel niet rechtdoor kunnen van af ‘de Rijk’ richting pinautomaat. Vreemd genoeg is hier wel een rolstoelopgang, maar mensen komen vervolgens de genoemde hindernissen tegen en kunnen hun weg niet vervolgen.
Wij vragen ons dan ook af of de gemeente van de Zandstraat en het Plein een hindernisbaan wil maken of dat er niet goed over nagedacht is. In het laatste geval moeten deze fouten, waar mensen dagelijks last van hebben, zo snel mogelijk hersteld worden!

Wilt u ook dat er eindelijk iets gaat gebeuren, wilt u uw verhaal kwijt of heeft u voorbeelden?  Neem dan contact met ons op via westmaasenwaal@sp.nl of telefonisch 0644207088 of 0487501694. U kunt uw reacties ook, eventueel anoniem, op de website plaatsen.

Het nieuwe wegdek met de pas aangelegde put is levensgevaarlijk!

De 'hindernisbaan' richting de pinautomaat.