Inwoners van West Maas en Waal bedankt!!

4 januari 2013

Inwoners van West Maas en Waal bedankt!!

Op zaterdag 8 en 15 december heeft de SP West Maas en Waal een inzamelingsactie gehouden ten bate van de voedselbank in Tiel. U zou kunnen zeggen: Hoezo Tiel? Nu, omdat 20% van de cliënten van de voedselbank uit Maas en Waal komt.

Hoewel de screening om in aanmerking te komen streng is krijgen steeds meer mensen een verwijzing voor de voedselbank. Door de crisis komt de armoede voor velen heel dicht bij. Dit was voor de SP een reden om een inzamelingsactie te houden bij de Aldi in Beneden Leeuwen en op het plein bij de Jumbo in Dreumel. Deze actie was zeer geslaagd. Het resultaat was in totaal 15 winkelwagens vol levensmiddelen.

Namens de voedselbank bedanken wij de Jumbo in Dreumel en de Aldi in Beneden Leeuwen voor hun gastvrijheid voor de deur. Maar vooral al die mensen die zo gul gegeven hebben. Vooral die mevrouw die een halve winkelwagen bij ons neerzette en van wie wij dachten dat ze in de winkel wat vergeten was. Heel hartelijk bedankt!

Deze actie heeft duidelijk gemaakt dat de West Maas en Waler het hart op de juiste plaats heeft zitten en in deze tijd nog iets over heeft voor de medemens. Na de eerste zaterdag boden mensen spontaan aan om te komen helpen!

Wat ook duidelijk is: ook in West Maas en Waal neemt de armoede toe. Eigenlijk een schande dat in een rijk land als Nederland zo’n actie nodig is.

Mocht u nog kerstpakketten of levensmiddelen over hebben dan kunt u ze kwijt bij de voedselbank, Rechtbankstraat (aan de rotonde na de linker stadspoort) in Tiel op woensdag of vrijdagochtend. U kunt ze ook afgeven bij de SP West Maas en Waal, telefoonnummer 0644207088 of 0487501694. Wij zorgen dat het goed terecht komt.

Wij wensen u alle goeds voor 2013!