Actie voor toegankelijkheid openbare ruimte

1 mei 2013

Actie voor toegankelijkheid openbare ruimte

Op zaterdag 6 april was het dan zo ver. Nadat het actiecomité meerdere avonden bij elkaar was geweest, verkeersborden in elkaar werden getimmerd en uitnodigingen waren verstuurd aan BenW en de fractievoorzitters, was het tijd voor actie. Het actiecomité kwam bijeen bij zorg artikelen winkel Senang van Diana Hijmans. Hier werd ook de wethouder Dhr. B. van Swam ontvangen. Helaas was hij de enige van de raad en de wethouders die op kwam dagen. De wethouder werd verzocht plaats te nemen in een rolstoel en vervolgens ging het in optocht door de Zandstraat met alle leden van het comité en heel veel belangstellenden in rolstoel of met rollator. Hoewel de actie voor overlast zorgde was er toch veel sympathie voor de actievoerders. De actie bracht zo'n duizend getekende handtekeningenkaarten op. Het interview met Erik van der Eijk bij Webfm is te vinden in de laatste minuten van het programma 'tussen Waal en Bruggen'. van af 8.48 minuten: interview