SP VOERDE WEER ACTIE VOOR VOEDSELBANK TIEL

5 september 2013

SP VOERDE WEER ACTIE VOOR VOEDSELBANK TIEL

Met de actie een duit in de tuit heeft de SP op de Wamelse parkmarkt actie gevoerd voor de voedselbank in Tiel. Het blijkt namelijk dat van het aantal gezinnen dat elke week gebruik moet maken van de voedselbank, een kwart afkomstig is uit West Maas en Waal. De actie was een groot succes want ondanks de weinige bezoekers  werd er toch een bedrag van 165 euro opgehaald.

Bij  een lokale supermarkt ondernemer is het geld gebruikt om levensmiddelen in te kopen. Deze had ook nog een extraatje voor de voedselban: hij verhoogde de opbrengst tot een mooi rond bedrag.

Twee SP bestuursleden Willeke en Gert Jan hebben vorige week de levensmiddelen naar de voedselbank in Tiel gebracht en kregen meteen een rondleiding. Het blijkt dat er steeds meer gezinnen de voedselbank nodig hebben om rond te kunnen komen. Het is schandalig dat dat moet, maar in deze tijd van economische crisis is het heel hard nodig aldus Joke Steigerwald van de Voedselbank. Ze was erg blij met de geschonken levensmiddelen. De SP heeft haar veel succes gewenst en haar toegezegd zich te blijven inzetten voor de voedselbank.

Wanneer mensen levensmiddelen willen doneren of bijvoorbeeld overschotten uit de moestuin hebben, kunnen ze contact opnemen met de voedselbank:

Telefoon  : 0344-606993 / 06-25526506
E-mail      : info@voedselbank-rivierenland.nl
Website   : www.voedselbank-rivierenland.nl
Donaties : rekeningnummer 126360820

In Tiel is ook een kleding en speelgoedbank gestart. Wanneer u hier aan wilt doneren kunt u contact opnemen met:

Stichting Kleding & Speelgoedbank Tiel en Omstreken

Bankgegevens ING 7670706