Eerste politiek café SP West Maas en Waal groot succes!

3 februari 2014

Eerste politiek café SP West Maas en Waal groot succes!

Zondagmiddag 2 februari 2014:  café Bar@bas, bekend door vernieuwende initiatieven, kleurt rood van de SP vlaggen en borden. De SP West Maas en Waal houdt hier de campagne aftrap met een Politiek Café genaamd Tûttel. Dit bleef niet onopgemerkt, getuige de kop in de Gelderlander van 3 februari: Haan kraait in Laauwe. (Klik hier voor het artikel).

We kijken terug op een zeer geslaagd middag in café Bar@bas in Boven Leeuwen. Jan Marijnissen van onze buurgemeente Oss kwam de aftrap verrichten van onze verkiezingscampagne in West Maas en Waal. Jan werd geïnterviewd door onze voorzitter en lijsttrekker Willeke van Ooijen.  Daarna een zeer geanimeerde discussie tussen twee wethouders, Bert van Swam van de FD Boven Leeuwen en Rein van Moorselaar van de SP in Bernheze. De discussie ging over herindeling, participatiesamenleving en de (mantel- )zorg. Het platform gehandicapten had een interactieve en interessante quiz die met verve gepresenteerd werd door Manon Reijnen en Erik van der Eick. Tot slot was er het cabaret duo gemeen(d), dat op venijnige wijze de lokale politiek op de hak nam. De muziek van Guusje Slagter werd zeer op prijs gesteld. We horen vast nog veel van deze talentvolle zangeres. Het geheel werd gepresenteerd door Cor van Norel die ook de interviews vakkundig voor zijn rekening nam.
We kijken uit naar de volgende Tûttel bij café bar@bas, want dat er meer van deze middagen zullen volgen, dat is zeker.