SP STELT VRAGEN OVER SLIBDUMPING IN GELDERLAND

2 juli 2018

SP STELT VRAGEN OVER SLIBDUMPING IN GELDERLAND

SP-Statenlid Paul Kusters heeft vragen gesteld aan het provinciebestuur over de stort van slib in Gelderland. Eind mei berichtte de Gelderlander over buitenlands slib en drijfvuil bij het verondiepingsproject Over de Maas, nabij Dreumel. Omwonenden maken zich grote zorgen over de gevolgen voor milieu en gezondheid. De SP wil van gedeputeerde Staten weten hoe de provincie toezicht houdt op slibstort.

In de tweede kamer vond op 15 juni een debat plaats over het storten van slib en over richtlijnen en kaders die gehanteerd moeten worden. Staatsecretaris Van Veldhoven (ministerie Infrastructuur en Waterstaat) gaf daar toe dat het verstandig is om de regels omtrent slibdumping versneld aan te scherpen. SP Statenlid Paul Kusters: “Terwijl de regering zelf stelt dat de regels scherper zouden moeten zijn, gaat het storten van slib gewoon door. En niet alleen bij Dreumel. Veel Gelderlanders maken zich hierover zorgen en hebben er overlast van.”

Daarom heeft de SP fractie de volgende vragen: Lees hier verder...