Ontspringen onze wethouders de AVRI-dans?

31 augustus 2018

Ontspringen onze wethouders de AVRI-dans?

Afgelopen weken heeft iedereen een kaartje in de bus gehad met daarop de plaats waar de container komt te staan waar het restafval in moet. Aanvullend heeft de  AVRI op de website een kaart geplaatst met daarop alle ondergrondse containers in West Maas en Waal. Hierop worden de grenzen in het blauw aangegeven van het inzamelgebied. Valt de woning er binnen dan moet je het afval wegbrengen, valt de woning buiten de blauwe grens, dan blijft alles bij het oude en wordt de kliko opgehaald door de AVRI.

Vindt u het ook niet vreemd dat nu juist de twee wethouders die midden in het dorp wonen, toch in het buitengebied vallen? Bij de woning van wethouder Mol begint toevallig net het buitengebied om voor ons onbegrijpelijke redenen en ook het stuk Zandstraat waar wethouder Bos woont, is tot buitengebied gebombardeerd. Zouden ze nu werkelijk denken dat de mensen in West Maas en Waal op hun achterhoofd zijn gevallen? Zelfs de burgemeester moet straks verder naar de container lopen! Ons advies is dat deze wethouders zich nog eens achter de oren moeten krabben. Een goed bestuurder moet immers het goede voorbeeld geven, al is het maar om ‘de schijn van’ te voorkomen.

Wilt u dit checken? Kijk dan op www.AVRI.nl

Gert Jan Joosen, fractievolger